Deklaracja dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieruniu .
Data publikacji strony internetowej:
.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu
niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Elementy niedostępne to:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
- Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
- Przejdź do panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
- Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Imię i nazwisko,
email.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu
telefon.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej
oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek i adres
Główna siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bieruniu mieści się w budynku TRIADA, przy ulicy Wł. Jagiełły 1 w segmencie A oraz w części pomieszczeń segmentu C. W segmencie B znajduje się Świetlica Wsparcia Dziennego „Iskierka”.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Dojazdy do poszczególnych segmentów bez barier architektonicznych. Przed wejściem do głównej siedziby znajduje się widoczna kolorowa tablica informacyjna, a wejścia do segmentów oznaczone
są strzałkami oraz opisane. W punkcie znajdują się opisane przyciski przywołujące pracownika Ośrodka. Wejścia mają również charakter pomocniczy, korzystają z nich pracownicy, interesanci, służby ratownicze, organy kontrolujące oraz obsługa techniczna.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Segmenty A, B i C posiadają własne wejścia główne. Drzwi główne nie otwierają się automatycznie. Szerokość drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych zapewnia swobodną komunikację. Wewnątrz segmentu B znajduje się platforma (winda) dla osób niepełnosprawnych umożliwiająca komunikację na wyższą kondygnację. W segmentach B i C znajdują się klatki schodowe umożliwiające komunikację na kolejne poziomy.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
W segmencie A i B znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych z częściowym zadaszeniem. Podjazd posiada poręcze po obu stronach ciągu komunikacyjnego.
Na parterze w segmencie A mieści się Punkt Przyjęć Interesantów, w którym osoby obsługiwane są bez potrzeby przemieszczenia się po obiekcie, tj: tutaj istnieje możliwość wezwania pracownika który zajmie się udzieleniem mu pomocy w konkretnej sprawie.
Punkt ten posiada wydzielone miejsce do odpoczynku, które doposażono w stolik oraz krzesła z podłokietnikami. Wejście dostosowane jest do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim oraz z trudnościami w poruszaniu się. W punkcie znajdują się opisane przyciski przywołujące pracownika MOPS-u. W segmencie A na parterze znajduje się również toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, w której znajduje się przycisk alarmujący wezwanie pomocy.
W segmencie A znajdują się: przenośna pętla indukcyjna, tabliczki informacyjne oznaczone w języku Braille'a:, ,,przycisk przywoławczy", ,,toaleta dla osób z niepełnosprawnością", ,,toaleta dla pracowników", ,,punkt konsultacyjny", ,,pchać/ciągnąc", z nazwą działów, a także: pola uwagi i plan tyflograficzny.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Budynek przy ulicy Wł. Jagiełły 1 posiada jedno miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej, znajdujące się pomiędzy segmentami A i C. Przed segmentem B znajduje się również 1 miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Placówka umożliwia osobie niepełnosprawnej prawo wstępu wraz z psem asystującym.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Na chwilę obecną MOPS Bieruń nie dysponuje środkami umożliwiającymi elektroniczną komunikację z tłumaczem języka migowego.